مزایده خودرو دولتی

مزایده خودرو چند نوع دارد؟

سایت مزایده دولتی

سایت مزایده دولتی

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

به طور کلی مزایده خودرو در دو حالت خصوصی و عمومی انجام می‌گیرد که هر یک دارای قواعد خاصی هستند. در ادامه به آنها می پردازیم:

مزایده عمومی:

مزایده کلامی یا عمومی همانطور که از نامش پیداست، محدودیتی برای افراد شرکت کننده ندارد و تمام اقشار جامعه اجازه شرکت در آن را دارند. در این نوع مزایده قیمت پایه از قبل تعیین شده و در حضور شرکت کنندگان اعلام می‌شود. سپس هر فرد می‌تواند قیمت بالاتری را پیشنهاد دهد. در نهایت نیز فرد برنده خودروی مورد مزایده را تحویل می‌گیرد.

مزایده خصوصی:

مزایده خصوصی یا پاکتی کمی شرایط خاص‌تری دارد و تنها قشر خاصی از افراد جامعه امکان شرکت در آن را دارند. در این نوع مزایده، قیمت پایه مشخص می‌شود، اما قیمت‌های پیشنهادی خریداران به صورت کاملا مخفیانه در پاکت‌هایی نوشته و ارائه می‌شوند. در این مزایده شرکت کنندگان باید منتظر باز کردن پاکت‌ها و اعلام برنده بمانند. در نهایت نیز نامی از فرد برنده در مزایده خودرو برده نمی‌شود.

البته لازم است بدانید که علاوه بر ارگان‌های دولتی و خصوصی مانند سپاه، واحدهای نظامی و واحدهای مبارزه با مواد مخدر، شرکت‌های خودروسازی نیز در بسیاری مواقع برخی خودروها را به مزایده می‌گذارند. شرکت‌های ایران خودرو و سایپا لیستی از خودروهای مزایده‌ای خود را اعلام می‌کنند و افراد واجد شرایط می‌توانند در زمان مشخص شده در آن ثبت نام نمایند.

مزایده خودرو دولتی تهران

مزایده خودرو دولتی تهران

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

نکاتی مهم جهت انتخاب سایت معتبر برای ثبت نام مزایده خودرو

امروزه در بستر اینترنت، سایت‌های مزایده‌ای بسیاری ایجاد شده‌اند که به شما امکان شرکت در مزایدات خودرو را می‌دهند. برخی از این سایت‌ها مانند سایت سایپا و ایران خودرو و همینطور سایت مزایده خودرو گمرک، مستقیما مربوط به کمپانی برگزارکننده مزایده هستند.

برخی دیگر نیز سایت‌هایی هستند که آگهی‌های مربوط به مزایدات خودرو را درج می‌کنند؛ اما خود، برگزارکننده نیستند. برای ثبت نام در این سایت‌ها باید به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • تمامی مراحل اعم از ثبت نام و اطلاع رسانی سایت مزایده، باید به طور قانونی انجام گیرد.

  • مجوز سایت مذکور را جهت درج آگهی مزایده خودورهای سبک و سنگین مورد بررسی قرار دهید.

  • به سایت‌هایی بدون اینماد یا مجوز کسب و کارهای اینترنتی اعتماد نکنید.

  • سایت مزایده باید اطلاعات کاملی در رابطه با زمان و محل برگزاری مزایده و همینطور زمان بازدید را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

    سوالات متداول

    1. روش‌های اطلاع رسانی مزایده خودرو کدامند؟

    چاپ یک نوبت آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، نصب اطلاعیه در معابر پرتردد و همینطور درج آگهی در سایت‌های معتبر مزایده‌ای از روش‌های اطلاع رسانی مزایده به شمار می‌روند.

    1. مهم‌ترین اصل جهت برنده شدن در مزایده خودرو چیست؟

    در کنار داشتن اطلاعات کافی و تکمیل بودن مدارک، قیمت اعلامی شما باید بالاترین قیمت پیشنهادی و در عین حال کمتر از قیمت خودرو در بازار باشد.

    1. مزایده خودرو چند نوع دارد و در کدام آن شرکت برای عموم آزاد است؟

    مزایده خودرو دو نوع عمومی و خصوصی دارد که در اولی تمام افراد امکان شرکت دارند؛ اما در مزایده خصوصی تنها برخی افراد خاص شرکت می‌کنند.

  • مزایده خودرو دولتی اصفهان

    مزایده خودرو دولتی اصفهان

    جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

    جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

      

  • چه مدارکی برای شرکت در مزایده خودرو نیاز داریم؟

    مدارکی که برای مزایده خودرو تعیین می‌شود، بسته به ارگان برگزار کننده متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی مدارک عمومی برای ثبت نام به شرح زیر است:

    • داشتن سن قانونی بالای 18 سال

    • ارائه کارت ملی و اطلاعات شخصی قابل استناد به مرکز برگزاری مزایده

    • واریز وجه تضمین برای ضمانت پرداخت کل مبلغ، در صورت برنده شدن (این وجه که حدود 10 درصد از قیمت پایه است، پس از اتمام مزایده به حساب شرکت کنندگان بازمیگردد.)

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو