مزایده خودروهای چینی

مزایده خودرو چیست؟

مزایده خودروهای قاچاق

مزایده خودروهای قاچاق

 

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

مزایده خودرو به معنای به فروش گذاشتن خودروهای دارای شرایط خاص با قیمت پایه و واگذاری به بالاترین قیمت پیشنهادی است.

مثلا در مزایده خودروهای گمرک، یک عدد پورشه ماکان با قیمت پایه ۷ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود. افرادی که در مزایده شرکت کرده‌اند قیمت‌های پیشنهادی خود را که باید بیشتر از قیمت پایه باشد، اعلام می‌کنند. در پایان زمان‌بندی مزایده، کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده، برنده مزایده خواهد بود. به همین راحتی!

در ایران انواع مزایده از شرکت‌های خودروسازی و ارگان‌های نظامی از قبل به اطلاع مردم می‌رسد و عموما چند روز مهلت ثبت نام دارد. خود مزایده نیز چند روز طول می‌کشد و نتایج آن نیز چند روز تا چند هفته بعد به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

انواع مزایده خودرو

در حالت کلی دو نوع مزایده تحت عنوان مزایده عمومی و مزایده خصوصی وجود دارد. در مزایده عمومی، قیمت پایه از قبل مشخص است، قیمت‌های پیشنهادی نیز ارائه می‌شوند و در نهایت برنده نیز مشخص و معرفی می‌شود. عموم مردم نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

در مزایده خصوصی، قیمت پایه مشخص است، اما قیمت‌های پیشنهادی و برنده تحت عنوان نامعلوم و بی‌نام اعلام خواهند شد. تنها افراد خاص با شرایط خاص نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

در بحث انواع مزایده خودرو می‌توان یک نوع دسته‌بندی دیگر نیز ایجاد کرد:

    • مزایده خودرو شرکت‌های خودروسازی: در این نوع مزایده، کمپانی‌های سازنده خودرو از جمله ایران خودرو و سایپا لیستی از خودروهای مزایده‌ای خود را اعلام و زمان‌بندی می‌کنند. تمام افراد واجد شرایط نیز بر طبق قانون می‌توانند در آن شرکت کنند.

    • مزایده خودرو ارگان‌های دولتی و خصوصی: در این نوع مزایده خودرو، ارگان‌های دولتی از جمله سپاه، واحدهای نظامی و مراکز مبارزه با مواد مخدر خودروهایی را دارا هستند که به آن نیاز ندارند. این خودروها از طریق برگزاری مزایده به فروش گذاشته می‌شود.

    • مزایده خودروهای خارجی

    • مزایده خودروهای مواد مخدر

      مزایده خودروهای مواد مخدر

      جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

      جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

        

برای ثبت نام در مزایده خودرو های خارجی رعایت نکاتی مهم ضروری است. همیشه خودرو های مزایده ای با قیمت مناسب، جذاب و جدید در وب سایت های خارجی لیست می شوند. البته در این سایت ها علاوه بر خودرو، اقلام دیگری نیز برای فروش وجود دارد که از جمله آنها می توان به تجهیزات صنعتی، ماشین و موتورهای ماکت و … اشاره کرد.

در وب سایت های خارجی، خودرو های نو و دست دوم موجود است و تمامی مشخصات و همچنین شماره مزایده برای راحتی کاربر در وب سایت درج شده است. خوشبختانه شرکت در مزایده خودرو های خارجی کار سختی نیست و با انجام مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است، می توانید خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین می توانید با پلاک معتبر در ایران محموله خود را تحویل بگیرید.

مراحل خرید خودرو خارجی از طریق مزایده

برای ثبت نام وخرید خودرو خارجی از طریق مزایده باید مراحل زیر را بررسی و انجام دهید. به طور کلی، ثبت مزایده شامل مراحل زیر است:

ماشین مزایده را در وب سایت پیدا کنید

ابتدا باید خودروی مورد علاقه و مناسب خود را پیدا کنید که برای آن می توانید اطلاعات خودرو را در وب سایت های مزایده خودرو جستجو کنید. سپس با توجه به شرایط و بودجه خود آن را انتخاب کنید.

ثبت اطلاعات شخصی

هنگامی که خودروی مورد نظر خود را در میان گزینه های متعدد موجود در سایت مزایده خودرو پیدا کردید، زمان آن فرا رسیده است که به سایت مراجعه کرده و ثبت نام را آغاز کنید. ابتدا وب سایت محل برگزاری مزایده را باز کرده و فرم ثبت نام را پر کنید. این معمولاً فرمی است که در آن از شما می خواهند اطلاعات شخصی مانند کد کشور، آدرس و شماره تماس را وارد کنید.

واریز وجه جهت ضمانت

برای اینکه مشتری بتواند ماشین مزایده ای بخرد باید ودیعه پرداخت کند. در واقع این نشان می دهد که شما در مزایده شرکت می کنید. در صورت برنده شدن، مبلغ پرداختی برداشت خواهد شد. در غیر این صورت وجه به حساب شما برگشت داده می شود.

شرکت در مزایده

پس از بررسی فنی خودرو و تکمیل ثبت نام و تایید اطلاعات در مزایده خودرو های خارجی، آماده شرکت در مزایده هستید. برای این کار باید به محل برگزاری مزایده رفته و پیشنهاد ارائه دهید. پس از بررسی پیشنهادات، برنده مزایده اعلام خواهد شد.

ویژگی های مزایده خودرو های خارجی

افرادی که مایل به خرید خودروی مزایده ای هستند باید این بخش را به دقت مطالعه کنند. زیرا اطلاعاتی در مورد این خودرو ها وجود دارد که دانستن آنها ضروری است. ماشین های مزایده ای معمولا صفر کیلومتر هستند و وضعیت خوبی دارند. این خودرو ها در داخل کشور تردد می کنند و باید ثبت نام شوند.

محدودیتی در تعداد خودرو های خارجی قابل خرید و مزایده برای ثبت نام وجود ندارد. برنده باید پس از برنده شدن مبلغ پیشنهادی را به حساب شرکت مزایده واریز کند.

نحوه برگزاری مزایده خودرو

نحوه برگزاری مزایده خودرو

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

سوالات متداول

نحوه ثبت نام در مزایده خودرو به چه صورت است؟

ثبت‌نام در مزایده خودرو فرآیندی است که معمولاً به صورت آنلاین یا حضوری انجام می‌شود. برای شرکت در مزایده خودرو، ابتدا باید در سایت یا محل برگزاری مزایده ثبت‌نام کنید. معمولاً برای ثبت‌نام به مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و گاهی اوقات فیش واریز وجه تضمین نیاز خواهید داشت. پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه مدارک مورد نیاز، یک کد کاربری و رمز عبور برای شما صادر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید به پروفایل خود در سایت مزایده دسترسی پیدا کرده و در مزایده‌های مختلف شرکت کنید. برخی از مزایده‌ها ممکن است نیاز به حضور فیزیکی در محل برگزاری مزایده برای ثبت‌نام داشته باشند.

قیمت مزایده خودروهای خارجی چگونه تعیین می شود؟

تعیین قیمت پایه در مزایده خودروهای خارجی فرآیندی است که بر اساس عوامل متعددی از جمله مدل خودرو، سال ساخت، کارکرد، وضعیت فنی، تجهیزات جانبی، نرخ ارز، قیمت‌های بازار خودروهای مشابه و همچنین ارزش گمرکی خودرو انجام می‌شود. کارشناسان متخصص با بررسی دقیق این عوامل، یک قیمت پایه مناسب برای خودرو تعیین می‌کنند که معمولاً کمتر از قیمت بازار است و به همین دلیل مزایده‌ها برای خریداران جذابیت بیشتری دارند. در برخی موارد، قیمت پایه ممکن است بر اساس نظریه کارشناسی چندین کارشناس تعیین شود تا دقت آن افزایش یابد. همچنین، نهادهای برگزارکننده مزایده ممکن است از نرم‌افزارها و ابزارهای تخصصی برای ارزیابی و تعیین قیمت پایه خودرو استفاده کنند.

 

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو