مزایده خودروهای توقیفی

اشنایی با مزایده خودروهای توقیفی+فیلم

در کنار خرید و فروش خودروهای معمولی در سطح بازار، نوعی دیگری از خودروها که به صورت متفاوت به فروش می‌رسند، خودروهای توقیفی هستند. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، این خودروها توسط سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به دلایل متفاوت توقیف شده‌اند و از آنجا که پارکینگ‌هایی که خودروهای توقیفی را نگهداری می‌کنند، محدود هستند، این خودروها توسط سازمان مربوطه در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند، تا علاوه بر اینکه ماشین در پارکینگ کمتر آسیب ببیند، فضا برای نگهداری سایر خودروهای توقیفی فراهم شود.

مزایده خودروهای توقیفی

مزایده خودروهای توقیفی

تشریفات برگزاری مزایده خودروهای توقیفی

مزایده خودروهای توقیفی نیز نظیر دیگر انواع مزایده دارای تشریفات خاصی است. به منظور برگزاری مزایده خودروهای توقیفی پیش از برگزای مزایده لازم است آگهی مزایده منتشر شود. در این آگهی لازم است تا مشخصات کامل خودرو مزایده ای به طور دقیق مشخص شود، علاوه بر آن زمان، مکان و ساعت برگزاری مزایده به همراه قیمت پایه یا کف قیمتی که مزایده خودروهای توقیفی از آن قیمت شروع می‌‌شود، در آگهی مزایده مشخص شده باشد.

پرداخت مبلغ تضمین

پس از بررسی و مطالعه تمام اطلاعات موجود در آگهی مزایده خودرو، باید به مفاد آن عمل کنید. مزایده گزار می‌تواند شروط متفاوتی را در نظر بگیرد اگر با تمام شروط موافق هستید، اگر قیمت پایه را می‌پذیرید، می‌توانید برای ثبت نام در مزایده، مبلغ اولیه که به عنوان وجه تضمین در نظر گرفته می‌شود را پرداخت کنید. معمولا وجه تضمین ۱۰ درصد از مبلغ پایه است، ممکن است با توجه به قیمت خودرو و قیمت پایه در نظر گرفته شده، این مبلغ کمی بالا به نظر برسد، در صورت ‌عدم برنده شدن شما در مزایده این مبلغ در زمان مشخصی به حساب شما بازگردانده می‌شود. پس از پرداخت وجه تضمین، مرحله بعدی تعیین قیمت خودرو است.

برگه پرداخت وجه تضمین و برگه قیمت پیشنهادی را باید در تاریخ تعیین شده برای مزایده گزار ارسال کنید. در اینجا مراحل ثبت نام به پایان رسیده است و اینک کارشناسی مدارک مورد نظر از سوی مزایده گزار آغاز می‌شود. در روز مشخص شده، پس از بررسی پاکت‌ها فردی که بالاترین قیمت را اعلام کرده باشد، به عنوان برنده اعلام خواهد شد.

خودرو توقیفی

خودرو توقیفی

اعلام برنده

تنها یک روز باید منتظر اعلام نتایج باشید. پس از دریافت پیشنهادات در تاریخ تعیین شده، یک روز بعد، نفرات اول و دوم را مشخص می‌کنند. اگر به عنوان برنده اول معرفی شدید باید مبلغ باقی مانده از قیمت خودرو را پرداخت و مراحل سند زدن و تعویض پلاک را انجام دهید. در صورت‌ عدم تعهد به پرداخت، نفر دوم را برنده اعلام می‌کنند.

چگونه از اگهی مزایده خودرو توقیفی با خبر شویم؟

 سایت و اپلیکیشن مزایده خودرو این فرصت را برای شما فراهم کرده روزانه بروز ترین اگهی ها را به اشتراک میگذارد و در قسمت توضیحات اگهی به صورت کامل شرایط و ساعات جلسات و مشخصات خودرو از صفر تا صد به صورت کامل توضیح داده شده و سایت مزایده خودرو چت پشتیبانی 24 ساعت دارد برای راهنمایی از ثبت نام مزایده خودرو به صورت کامل جوابگو مشترکین سایت است

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو