مزایده املاک تهران

مزایده املاک تهران

روزانه املاک بسیار زیادی در تهران به مزایده گذاشته می شود که این املاک شامل آپارتمان,خانه ویلایی,زمین,کارخانه,پمپ بنزین,داروخانه,مغازه,استخر…می باشد برای دریافت روزانه مزایده املاک تهران می توانید با نصب اپلیکیشن مزایده املاک یا با ورود به سایت مناقصه یار جدیدترین مزایده املاک تهران را دریافت کنید

مزایده املاک تهران

مزایده املاک تهران

جهت نمایش روزانه مزایده املاک  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مناقصه یار را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

 

لازم است بدانید که عموم مردم می‌توانند در جلسات مزایده ملک شرکت کنند. این جلسات معمولا از طریق ثبت آگهی در روزنامه‌ها و یا حتی نصب آگهی در مکان‌های پرتردد اطلاع رسانی می‌شوند. در این آگهی اطلاعات مفیدی از ملک در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. این اطلاعات عبارتند از: مشخصات صاحب ملک، ملک در اجاره است یا خیر، محل وقوع ملک، توصیف مشخصات ملک، روز  ساعت و محل مزایده و… . لازم به ذکر است که یکی از اطلاعات مهم در متن آگهی، قیمتی است که مزایده از آن شروع می‌شود. تعیین قیمت ملک در مزایده قاعده‌ی خاصی ندارد. در واقع قیمت شروع مزایده توسط مالک پیشنهاد می‌شود و سپس افرادی که قصد خرید ملک را دارند، قیمت بالاتری پیشنهاد می‌دهند. در آخر ملک به کسی فروخته می‌شود که بیشترین قیمت را پیشنهاد دهد. لازم است بدانید که 10 درصد از بالاترین مبلغ پیشنهادی به مامور اجرا حکم تعلق می‌گیرد که بایستی نقدا در جلسه پرداخت شود. همچنین برنده مزایده بایستی مابقی مبلغ را ظرف مدت یک ماه تسویه کند.

 

همانطور که ذکر شد شرط برنده شدن در مزایده پیشنهاد بالاترین قیمت است. فردی که بالاترین قیمت را در جلسه پیشنهاد دهد مالک خواهد بود و ظرف مدت یک ماه بایستی نسبت به پرداخت مبلغ اقدام کند. برای برنده شدن در مزایده بایستی کاربلد و مجرب باشید. علاوه بر این آگاهی یکی از شروط اصلی پیروزی در مزایده است. و پیش از حضور در جلسه باید اطلاعات خود را بالا ببرید. نحوه پرداخت مبلغ نیز بستگی به نوع ملک و شرایط مزایده ملک دارد. در برخی از موارد مبلغ به حساب دادگستری و در برخی دیگر به حساب مالک واریز می‌شود

 

مزایده املاک دولتی تهران

مزایده املاک دولتی تهران

جهت نمایش روزانه مزایده املاک  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مناقصه یار را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

چه مواردی می‌تواند باعث تضعیف حقوق مالکان در مزایده شود؟

۱. عدم اعلام قوانین و مقررات مربوط به برگزاری مزایده ملک به شفافیت کافی:

اگر قوانین و مقررات مربوط به برگزاری مزایده ملک به شفافیت کافی اعلام نشود، ممکن است که پیشنهاددهندگان و مالکان دارایی‌ها احساس ناراحتی کنند و به شکایت بپردازند.

۲. عدم اعلام اطلاعات کافی درباره دارایی‌های مورد مزایده ملک:

اگر اطلاعات کافی درباره دارایی‌های مورد مزایده به پیشنهاددهندگان ارائه نشود، آنها نمی‌توانند تصمیم صحیحی بگیرند و ممکن است به نتایج ناخوشایندی برسند.

 

قیمت گذاری ملک مزایده ای توسط چه کسی انجام می‌شود؟

کارشناسی و قیمت‌گذاری ملک مزایده‌ای توسط کارشناس قیمت‌گذاری رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان انجام می‌شود.

مزایده عمومی

در مزایده عمومی، از همان ابتدا خریدار و قیمت پیشنهادی آن کاملاً مشخص است و این گونه مزایده مختص موضوع و افراد خاص نیست و اکثراً مردم عادی در آن شرکت می‌کنند.

مزایده خصوصی

در مزایده‌ی خصوصی یک طرف به صورت محرمانه قیمت پیشنهادی خود را بیان می‌کند و خریداران دیگر که رقیب محسوب می‌شوند از قیمتی که پیشنهاد شده است، اطلاعی ندارند.

مزایده ملک

مزایده ملک

جهت نمایش روزانه مزایده املاک  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مناقصه یار را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

فروش مزایده‌ ای ملک مشاع

اگر ملک مشارکتی و دارای چند مالک باشد یعنی در واقع سند مشاع داشته باشد، حال چه به دلیل وراثتی بودن ملک یا هر دلیل دیگری می‌توانند با تقسیم ملک بین شرکا به توافق برسند؛ اما در زمانی که نتوانند به توافق برسند مبحث مزایده مطرح می‌شود.

سهم هر یک از شرکا توسط اداره ثبت مشخص و به شخص داده می‌شود که به آن افراز یا جدا نمودن سهم شرکا گفته می‌شود.

اما اگر ملک قابلیت افراز نداشته باشد در اینجا دادگاه با درخواستی که شرکا می‌دهند دستور فروش ملک می‌دهد و پول را بین طرفین تقسیم می‌کند.

برای جدا نمودن ملک، اگر ملک سند رسمی داشته باشد یا فرآیند ثبتی آن تمام شده باشد باید به اداره ثبت محلی که ملک در آن قرار دارد مراجعه شود.

مزایده املاک

مزایده املاک

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو