مزایده+فیلم

نمونه مزایده برگزار شده+فیلم

مزایده به عنوان راهکاری رقابتی برای ارائه کالا یا خدمات است که امکان فروش آنها را به بیشترین قیمت ممکن فراهم می‌کند. از طرفی استفاده‌کنندگان از این کالاها و خدمات، آن را به قیمت دلخواه در اختیار دارند.

“در یک تعریف ساده مزایده فرآیندی است رقابتی، که در آن کالا و خدمات به بالاترین قیمت اعلام شده توسط خریدار، به او واگذار می‌شود. از نظر لغوی، به مزایده معمولا حراج نیز گفته می‌شود که در آن کالا یا خدمات به پیشنهاد‌دهنده‌ای که بیشترین قیمت را ارائه بدهد، فروخته می‌شود.”

مزایده به دلایل مختلفی برگزار می‌شود. امروزه طیف وسیعی از افراد، شرکت‌های خصوصی و کسب‌وکارها و بخش عمومی و دولت اقدام به برگزاری انواع مزایده می‌کنند. با این حال، این موضوع در بخش دولتی اهمیت بیشتری دارد.

از جمله دلایل اهمیت مزایده می‌توان به تمایل به کسب بیشترین سود، فروش کالا و خدمات به بالاترین قیمت و همچنین وصول مطالبات از افرد محکومی که اقدام به پرداخت بدهی خود نکرده‌اند و فروش اموال مازاد شرکت‌ها به بالاترین قیمت، اشاره کرد.

مزایده خودرو

مزایده خودرو

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

 

تفاوت مناقصه و مزایده چیست؟

معمولاً در کنار مزایده، عنوان مناقصه نیز به چشم می‌خورد. برای فهم این مسئله که مزایده چیست لازم است که با تفاوت مزایده و مناقصه نیز آشنا گردیم. باید گفت که در هر دو مورد مزایده و مناقصه، قیمت پایه مشخص می‌گردد، اما با انجام تشریفات مزایده، مال مورد مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش می‌رسد، اما در مناقصه، کالا به کم‌ترین قیمت پیشنهادشده که متناسب با ارزش کالا می‌باشد، به فروش خواهد رسید.

از نظر حقوقی نیز مزایده همان مراحل، اقدامات و تشریفات قانونی است تا کالا یا خدماتی به بالاترین قیمت ممکن به فروش برسد. در این روش قیمت پایه توسط فروشنده اعلام می‌شود و سپس با تایید کارشناس، خریداران قیمت نهایی را اعلام می‌کنند.

باید به این نکته توجه کرد که مزایده روشی است که قیمت و تشریفات قانونی و رعایت سازوکارهای حقوقی در اجرای آن بسیار مهم است. بنابراین مزایدهای که ساختار قانونی را رعایت نکند، از ارزش حقوقی و وجاهت قانونی برخوردار نیست.

مزایده املاک

مزایده املاک

جهت نمایش روزانه  مزایده املاک از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مناقصه یار را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

انواع مزایده ها

مزایده اختیاری: برگزاری این نوع مزایده کاملا در اختیار صاحب مال است و معمولا  فشار قانونی خاصی برای اجرای آن وجود ندارد. هنگامی که سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها بنا به تصمیم مدیران یا مقام ذی‌صلاح خود قصد دارند مالی را بفروشند، می‌توانند با رعایت تشریفات مزایده اقدام به نشر آگهی کرده و مال مورد نظر را با توجه به صرفه و صلاح سازمان به پیشنهاد‌دهنده بالاترین قیمت بفروشند.

مزایده اجباری: در این روش دستور مقام قضایی شیوه مزایده را مشخص می‌کند. در این روش مزایده از حالت تجاری و اقتصادی رنگ‌وبوی حقوقی و قضایی می‌گیرد و شیوه برگزاری تا حدودی دستخوش پیچیدگی‌های حقوقی می‌شود.

مزایده خصوصی و محدود: نوع دیگری از مزایده که بنا به دلایل مختلف از جمله مسائل امنیتی، حقوقی و سیاسی، کاملا محدود و در بخش‌های خاص و برای افراد مشخص  در نظر گرفته شده و بنا به همین دلایل نام پیشنهاد‌دهندگان کاملا محرمانه باقی می‌ماند.

مزایده عمومی: برخلاف مزایده خصوصی، این نوع از مزایده کاملا شفاف و برای همه آزاد بوده و عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند و نام پیشنهاددهندگان قیمت به شکل علنی بیان می‌شود. هیچ‌گونه محدودتی در این نوع مزایده وجود ندارد.

مزایده سیم کارت

مزایده سیم کارت

جهت نمایش روزانه  مزایده سیم کارت از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مناقصه یار را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

فروش اموال توقیف شده

در خصوص فروش اموال توقیف شده، باید گفت که ممکن است شخص بدهکار، توانایی بازپرداخت بدهی خود را نداشته‌ باشد. با مراجعه به دادگاه، اموالی از او توقیف می‌گردد و این اموال از طریق مزایده به فروش خواهند رسید. برای مثال زوج، محکوم به پرداخت مهریه همسر خود می‌گردد. زوجه در راستای مطالبه مهریه خود، درخواست توقیف اموال زوج را از دادگاه می‌نماید. پس از آن، این اموال از طریق دادگاه و با طی تشریفات قانونی از طریق مزایده به بالاترین قیمت به فروش می‌رسند و بهای آن به زوجه پرداخت خواهد شد.

محل برگزاری مزایده

محل برگزاری مزایده از مسائلی می‌باشد که در قوانین مزایده مورد توجه قرار گرفته‌است. ماده 115 قانون اجرای احکام مدنی، در خصوص محل برگزاری مزایده می‌باشد. این امکان وجود دارد که دولت یا شهرداری، محل یا محل‌هایی را برای برگزاری مزایده تعیین نموده باشند. در این صورت، مزایده در این محل‌ برگزار خواهد شد و در صورتی که چند محل وجود داشته‌باشد، مدیر اجرا باید محلی را که نفع بیش‌تری را برای محکوم‌علیه دارد مشخص نماید و مزایده در این محل برگزار گردد. در صورتی که محل مشخصی برای مزایده از طرف دولت یا شهرداری معین نشده باشد، مدیر اجرا محل فروش را تعیین خواهد نمود.

در خصوص محل برگزاری مزایده، باید به این مسئله توجه داشت که حمل و نقل و جا‌به‌جایی برخی از اموال مکن است دشوار باشد و یا حمل آن هزینه‌ بالایی را در پی داشته‌باشد. در این‌ صورت، چنین اموالی در همان محلی که نگه‌داری می‌گردند، به فروش خواهند رسید.

مزایده ضایعات

مزایده ضایعات

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

اطلاع رسانی اگهی مزایده خودرو  به چه صورت انجام می شود؟

سایت و اپلیکیشن مزایده خودرو این فرصت را برای شما فراهم کرده روزانه بروز ترین اگهی ها را به اشتراک میگذارد و در قسمت توضیحات اگهی به صورت کامل شرایط و ساعات جلسات و مشخصات خودرو از صفر تا صد به صورت کامل توضیح داده شده و سایت مزایده خودرو چت پشتیبانی 24 ساعت دارد برای راهنمایی از ثبت نام مزایده خودرو به صورت کامل جوابگو مشترکین سایت است

اطلاع رسانی اگهی مزایده  “املاک “سیم کارت” لوازم خانگی”ضایعات”سرمایه گذاری”  به چه صورت انجام می شود؟

سایت و اپلیکیشن مناقصه یار این فرصت را برای شما فراهم کرده روزانه بروز ترین اگهی ها را به اشتراک میگذارد و در قسمت توضیحات اگهی به صورت کامل شرایط و ساعات جلسات و مشخصات خودرو از صفر تا صد به صورت کامل توضیح داده شده و سایت مناقصه یارچت پشتیبانی 24 ساعت دارد برای راهنمایی از ثبت نام مناقصه یار به صورت کامل جوابگو مشترکین سایت است

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو