فروش اموال توقیف شده

فروش اموال توقیف شده

توقیف اموال چیست؟

توقیف به معنای بازداشت کردن، دستگیری، زندانی، حبس و یا ضبط کردن می باشد. طبق تعریف مذکور این کلمه، توقیف اموال به معنای این است که شخصی که دارای صلاحیت است مالی را بازداشت نگه دارد. به طوری که صاحب مال اجازه استفاده از اموال خود را نداشته باشد.

در حقوق، توقیف زمانی صورت می گیرد که فردی از دادن بدهی خود به شخص دیگر خودداری کند. لذا، خواهان یا شخص متضرر می تواند از دادگاه تقاضای درخواست توقیف اموال فرد را کند. به عبارتی دیگر توقیف اموال به این معناست که طبق حکم دادگاه از طرف فردی که دارای صلاحیت قضایی باشد مالی را بازداشت کرده و بازداشت نگه دارد.

<yoastmark class=

جهت نمایش روزانه مزایده از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مناقصه یار را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

انواع توقیف اموال:

توقیف اموال به دو بخش تقسیم می شود توقیف تامینی، توقیف اجرایی

 توقیف تامینی: همانطور که از معنی کلمه مشخص است توقیف تامینی به توقیفی گفته می شود که برای ایمن کردن مال و به درخواست خود متقاضی صورت می گیرد. فرق بین توقیف تامینی و توقیف اجرایی در زمان درخواست فرد متفاضی مشخص می شود.

 توقیف اجرایی : در توقیف اجرایی مهلت ده روزه ایی جهت اجرای حکم داده می شود و این توقیف بعد از اتمام ده روز اجرائیه، توسط فرد متقاضی از دادگاه درخواست می شود تا از انتقال اموال مدیون به شخص دیگری جلوگیری شود.

مزایده اموال توقیفی

مزایده اموال توقیفی

جهت نمایش روزانه مزایده از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مناقصه یار را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

نکاتی در خصوص جرم فروش مال توقیفی:

موضوع جرم فروش مال توقیفی ناظر به  تمام اموال اعم از مال منقول و غیرمنقول می باشد زیرا، مبنا و فلسفه تأسیس این ماده دخالت یا تصرف در اموالی می باشد كه مقامهای صلاحیتدار توقیف كرده اند و ارزش اقتصادی مال دارای اهمیت نیست.

رفتار مرتكب در این جرم دخالت یا تصرف می باشد و نوعا فروش و انجام معامله نیز نوعی مداخله محسوب می شود و معامله باید پس از توقیف صورت بگیرد تا جرم محقق شود.

جرم فروش مال توقیف شده از جرایم عمدی محسوب می شود و مرتکب جرم باید از روی علم و به عمد در مال توقیف شده دخالت و تصرف كند.

در نتیجه، مرتکب جرم باید از توقیف بودن مال آگاه باشد و جهل به این مسأله موجب عدم تحقق جرم می شود؛ هر چند شخص در تصرف خود عمد داشته باشد.

 

 

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو