شرکت در مزایده دولتی

شرکت در مزایده دولتی+فیلم

مزایده دولتی چیست؟

مزایده به عنوان راهکاری رقابتی برای ارائه کالا یا خدمات است که امکان فروش آنها را به بیشترین قیمت ممکن فراهم می‌کند. از طرفی استفاده‌کنندگان از این کالاها و خدمات، آن را به قیمت دلخواه در اختیار دارند.

مزایده به دلایل مختلفی برگزار می‌شود. امروزه طیف وسیعی از افراد، شرکت‌های خصوصی و کسب‌وکارها و بخش عمومی و دولت اقدام به برگزاری انواع مزایده می‌کنند. با این حال، این موضوع در بخش دولتی اهمیت بیشتری دارد.

از جمله دلایل اهمیت مزایده می‌توان به تمایل به کسب بیشترین سود، فروش کالا و خدمات به بالاترین قیمت و همچنین وصول مطالبات از افرد محکومی که اقدام به پرداخت بدهی خود نکرده‌اند و فروش اموال مازاد شرکت‌ها به بالاترین قیمت، اشاره کرد.

شرکت در مزایده دولتی

شرکت در مزایده دولتی

 مزایده چه شرایطی دارد؟

در یک تعریف ساده مزایده فرآیندی است رقابتی، که در آن کالا و خدمات به بالاترین قیمت اعلام شده توسط خریدار، به او واگذار می‌شود. از نظر لغوی، به مزایده معمولا حراج نیز گفته می‌شود که در آن کالا یا خدمات به پیشنهاد‌دهنده‌ای که بیشترین قیمت را ارائه بدهد، فروخته می‌شود.

از نظر حقوقی نیز مزایده همان مراحل، اقدامات و تشریفات قانونی است تا کالا یا خدماتی به بالاترین قیمت ممکن به فروش برسد. در این روش قیمت پایه توسط فروشنده اعلام می‌شود و سپس با تایید کارشناس، خریداران قیمت نهایی را اعلام می‌کنند.

باید به این نکته توجه کرد که مزایده روشی است که قیمت و تشریفات قانونی و رعایت سازوکارهای حقوقی در اجرای آن بسیار مهم است. بنابراین مزایدهای که ساختار قانونی را رعایت نکند، از ارزش حقوقی و وجاهت قانونی برخوردار نیست.

همچنین برخی از شرکت‌ها نیز که در معرض ورشکستگی قرار دارند، برای پرداخت بدهی‌های خود معمولا از روش مزایده اموال استفاده می‌کنند. انجام مزایده برای پرداخت مهریه زوجه نیز یکی دیگر از کاربردهای مزایده است. البته انجام این کار مستلزم حکم دادگاه و مراجع قضایی است

شرایط و مدارک لازم برای شرکت در مزایده دولتی

داشتن سن بالای ۱۸ سال

 ارائه کارت ملی معتبر و اطلاعات شخصی معتبر و درست به مرکز برگزاری

پرداخت وجه واریزی تضمین (عموما ۱۰ درصد قیمت پایه) به جهت تضمین پرداخت کل پول توسط برنده. این وجه در پایان برگزاری و اعلام نتایج به حساب شرکت‌کنندگان برخواهد گشت.

شرکت در مزایده دولتی

شرکت در مزایده دولتی

در سایت و اپلیکیشن روزانه تمام اگهی های مزایده خودرو.املاک.سیمکارت.سرمایه گذاری.ضایعات و… موجود می باشد و به صورت روزانه اگهی های مزایده به روز می شود.

برای دیدن مزایدهای دولتی به سایت یا اپلیکیشن مزایده خودرو مراجعه کنید

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

لینک های دانلود اپلیکیشن مزایده خودرو

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو