استعلام وضعیت قانونی خودروهای مزایده‌ای

مزایده خودرو: مشخصات و جزئیات انواع مزایده خودرو

شما می توانید انواع مزایده خودرو دولتی، شخصی، مزایدات خودرو مواد مخدر، نیروی انتظامی، ایران خودرو و … شرکت کنید. ابتدا می توانید از خودرو دیدن کنید و قیمت پیشنهادی خود را اعلام کنید سپس در روز مزایده قیمت های پیشنهادی با حضور سازمان ها مشاهده خواهد شد و برنده نهایی اعلام می شود و در این مرحله به صورت کامل خودرو به نام درخواست کننده ثبت می شود.

استعلام خودرو مزایده ای

استعلام خودرو مزایده ای

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

مزایده خودرو از نوع عمومی: در این نوع مزایدات یک قیمت عمومی و پایه مشخص می شود و شما می توانید قیمت پیشنهادی را اعلام کنید اگر شخص دیگری قیمت بیشتری پیشنهاد نداده باشد شخص برنده میشوید و خودرو به نام شما میشود.

مزایده خودرو از نوع خصوصی: در این مزایده قیمت پیشنهادی که باید اعلام کنید در پاکت نوشته شده و به صورت عمومی گفته نمیشود شما هم نمیتوانید قیمت های پیشنهادی بقیه افراد را بدانید. در انتها اگر قیمت شما بالاترین قیمت بود، خودرو به شما تعلق میگیرد.

اطلاع رسانی انواع مزایده رایگان خودرو در روزنامه ها انجام میشود و هر شخصی میتواند آگهی ها را مشاهده کند، برای اطلاع رسانی برخی مزایدات در مراکز شلوغ و به صورت تراکت و برگه هم به دست مردم میرسد تا آن مزایده با قیمت مناسب تری تمام شود و یکی از روش های دیگر تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف است تا افراد بیشتری از آن مزایده با خبر شوند. شما می توانید در این سایت انواع مزایدات را در شهرهای مختلف با خبر شوید.

روش ثبت نام در مزایده خودرو

  1. ابتدا میتوانید از منابع رایگان مختلف یا سامانه اطلاع رسانی مزایده خودرو ما از آگهی های مزایده آگاه شوید.

  2. زمان دقیق برگزاری مزایده و مکان مزایده بررسی نمایید.

  3. در صورت نیاز برای اطمینان با شماره داخل آگهی تماس بگیرید. اکثر آگهی ها شماره تماس دارند.

  4. بعضی از آگهی های مزایدات خودرو مبلغ ودیعه نیاز دارند از شرایط آگهی با خبر شوید و یا با تماس جزئیات را سوال کنید.

  5. مدارک مورد نیاز را تهیه کنید تا بتوانید مراحل ثبت نام در مزایده در محل را طی نمایید.

  6. حال میتونید در مزایده خودرو شرکت کنید. یادتان باشد قیمت پیشنهادی شما باید بالاتر از قیمت پایه خودرو باشد و از قیمت بازار پاییتر باشد.

مدارک مورد نیاز شرکت در مزایده

شرایط شرکت در مزایده خودرو هر ارگان متفاوت هست. نیازه با ارگان برگزار کننده مزایده خودرو تماس بگیرید و جزئیات شرکت را سوال کنید اما به صورت کلی شرایطی دارد که متداول میباشد. داشتن سن بالای 18 سال از قوانین شرکت در مزایدات است. همچنین ارائه کارت ملی خودتان از شرایط اصلی میباشد و حتما باید شناسنامه معتبر خودتان باشد و اطلاعات نادرست و یا شناسنامه شخص دیگر دارای جرم است. به طور معمول پرداخت وجه تضمین برخی مزایدات خودرو گرفته میشود که اکثرا 10 درصد قیمت پایه است. این مبلغ در پایان برگزاری مزایده و اعلام نتایج به حساب شرکت کنندگان برگشت خواهد خورد و تنها وجه تضمین شرکت در مزایده میباشد.

وظایف سامانه مزایده خودرو

سامانه مزایده خودرو به عنوان یک پلتفرم جامع، وظیفه اطلاع‌رسانی و نمایش آگهی‌های مزایده خودرو در سراسر کشور را بر عهده دارد. این سامانه هر هفته آگهی‌های جدیدی را از منابع مختلف از جمله روزنامه‌ها و فضاهای آنلاین جمع‌آوری و منتشر می‌کند. با این رویکرد، کاربران می‌توانند به‌روزترین اطلاعات مربوط به مزایده‌های خودرو را به‌راحتی مشاهده کنند و از فرصت‌های مناسب برای خرید خودرو بهره‌مند شوند.

یکی از اهداف اصلی این سامانه، توسعه امکانات و بهبود تجربه کاربری است. سایت مزایده خودرو با دسته‌بندی آگهی‌ها براساس استان‌ها و شهرها، امکان دسترسی سریع‌تر و دقیق‌تر به اطلاعات را برای کاربران فراهم می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود تا متقاضیان بتوانند به راحتی و بدون پیچیدگی‌های اضافی، آگهی‌های مرتبط با منطقه مورد نظر خود را پیدا کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند.

نکات شرکت در مزایده خودرو

مشاهده خودروهای مزایده ایران خودرو

مشاهده خودروهای مزایده ایران خودرو

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

برای شرکت در مزایدات باید چند نکته را بخاطر بسپارید:

  • قیمت پیشنهادی که اعلام میکنید باید از قیمت پایه بالاتر باشد و از قیمت آن خودرو در بازار پایینتر باشد، هرچه به قیمت بازار نزدیک تر باشد شانس شما برای برنده شدن بیشتر خواهد شد و در بسیاری از مزایدات قیمت آن خودرو نزدیک قیمت پایه و قیمت بسیار پایین تر از بازار برنده میشود.

  • مدارک و شرایط مورد نیاز برای شرکت در مزایده را داشته باشید: کارت ملی، پرداخت وجه واریزی تضمین، داشتن حداقل 18 سال سن از شرایط و مدارک مورد نیاز میباشد.

  • برای تضمین مزایدات خودرو معمولا بین 5 تا 10 درصد قیمت پایه مزایده را باید پرداخت نمایید و بعد از اعلام نتایج به حساب شما بازمیگردد و تنها بابت تضمین خرید در صورت برنده شدن گرفته میشود.

  • در بعضی مزایدات هزینه های خلافی خودرو، عوارض، مالیات و بیمه های گذشته از فروشنده درخواست می شود.

  • در هنگام بازدید و زمان مزایده دقت لازم را در انتخاب داشته باشید، برگزارکننده مزایده و مالک تضمینی در سالم بودن خودرو در بخش های مختلف ندارند و خود شما باید تمام مراحل بررسی را انجام دهید.

  • موقع امضاء تحویل اسناد دقت کافی را داشته باشید تا اسناد با خودرو و توضیحات آن هیچگونه تفاوتی نداشته باشد در صورتی که مغایرتی داشته باشد مسئولیت آن با شما میباشد.

همچنین نکته دیگر بدهی است شرکت در مزایده خودرو باید اطلاعات کافی در رابطه با سلامت خودرو و قیمت ها داشته باشید تا بتوانید بهترین خودرو را انتخاب کنید و با کمترین قیمت خریداری کنید. در صورتی که مهارت کافی را ندارید بهتره از یک متخصص کمک بگیرید تا با هزینه اندک بررسی سلامت خودرو و تجربه شناخت بازار را برای شما داشته باشد. همچنین هیچ کدام از مزایدات را از دست ندهید و چند هفته یا چند ماه خودروهای مناسب را پیدا کنید و در مزایدات خودرو شرکت کنید تا نهایتا برنده یکی از آن ها شما باشید.

سوالات متداول مزایده

  1. آیا مزایده خودرو قانونی است؟

بله، مزایده خودرو قانونی است، اما باید مطابق با ماده ۱۱۸ قانون مدنی برگزار شود. بر اساس این قانون، آگهی مزایده باید حداقل یک نوبت در روزنامه رسمی چاپ شود برخی موارد در سایت ستاد به صورت آنلاین برگزار میشود. در برخی موارد، این آگهی‌ها ممکن است در معابر عمومی پرتردد مانند ایستگاه‌های مترو نیز نصب شوند.

  1. چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم که یک خودرو مزایده‌ای است؟

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تشخیص این موضوع، استعلام گرفتن از پلیس راهور است. این روش به شما اطلاعات دقیقی درباره وضعیت مزایده‌ای بودن خودرو می‌دهد.

  1. آگهی‌های مزایده خودرو در کجا منتشر می‌شوند؟

شما می‌توانید از طریق سایت‌های رسمی معرفی‌شده، روزنامه‌های چاپی، یا عضویت در خبرنامه‌های تخصصی از جدیدترین آگهی‌های مزایده خودرو مطلع شوید. این منابع به‌طور منظم اطلاعات مربوط به مزایده‌های جدید را منتشر می‌کنند.

  1. آیا خودروهایی که از طریق مزایده خریداری می‌شوند، پلاک‌گذاری می‌شوند؟

بله، در صورتی که شما در یک مزایده قانونی شرکت کرده و برنده شوید، خودروهای خریداری شده قابلیت پلاک‌گذاری را دارند.

شرایط مزایده ایران خودرو

شرایط مزایده ایران خودرو

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

 

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو