نکات مهم برای تازه‌کاران در مزایده خودرو

 نحوه خرید خودرو با روش مزایده‌ای و اطلاع رسانی در سایت ها

ایا ماشین مزایده ای پلاک میشود

ایا ماشین مزایده ای پلاک میشود

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

برخی از مزایده های خودرو برای هر کسی که بتواند ثبت نام کند و پیشنهاد بالاترین قیمت را در مزایده ارائه کند، آزاد است. در این صورت، افراد ممکن است نیاز به ارائه مدرکی دال سندیت اعتبار بانکی یا مدرک دیگری داشته باشند که نشان ‌دهد توانایی لازم برای پرداخت هر وسیله نقلیه‌ای را که در نتیجه فعالیت مزایده به دست می‌آورد در اختیار دارد. پس از پذیرش این مدرک واجد شرایط بودن، فرد در مزایده پذیرفته می شود و پیشنهادات وی توسط مزایده دهنده  بررسی می شود .

یا خرید خودرو مزایده ای آنلاین ارزش ریسک دارد؟

مزایده خودرو آنلاین به روشی بسیار محبوب برای خرید خودروهای رویایی خریداران و دستیابی به سود فراوان برای فروشندگان تبدیل شده است. مزایده خودرو در واقع نوعی کمک به خریداران وسیله ی نقلیه با کاهش قیمت ماشین نسبت به اصل بدون وابستگی به بانک ها است. برای سود بیشتر در مزایده خودرو قبل از مراحل ترخیص خودرو مزایده ای ابتدا باید خودرو را چک کنید. دانستن این نکته ضروری است که اکثرا خودروهای مزایده ای فرسوده هستند. پس شاید در شرایط آب و هوایی مختلف هزاران کیلومتر را طی کرده باشند. اگر به دنبال یک وسیله نقلیه کاملا نو هستید، بهتر است به یک فروشگاه ماشین مراجعه کنید تا مزایده.

چرا مزایده خودرو آنلاین انجام می شود؟

 دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود اتومبیل ها در سامانه مزایده خودرو دولتی و خصوصی قرار بگیرند.

– برخی از خودروها طولانی مدت در فروشگاه ها مانده اند، بنابراین به عنوان یک گزینه جایگزین برای بازگرداندن مقداری از پول سرمایه گذاری شده به مزایده گذاشته می شوند.

– مورد دیگر خودرو دارانی هستند که خرید خودرو را به شکل اقساطی انجام می دهند و نمی توانند هزینه های خودرو را بپردازند، بنابراین خودرو توسط موسسات مالی بازپس گرفته شده و به مزایده گذاشته می شوند تا موسسه پول خود را پس گیرد.

– برخی از خودروها به این دلیل به مزایده گذاشته می شوند که خودروی جدیدی خریداری می‌شود. به این شکل که مالکان، خودروهای قدیمی خود را مبادله می کنند و در ازای آن خودروی دیگری تهیه می کنند.

– برخی خودروها در تصادفات آسیب می بینند و شرکت های بیمه پس از پرداخت پول به مالکان، برای اینکه مقداری از مبلغی که پرداخت کرده اند را پس بگیرند، خودرو را به مزایده می گذارند. این آسیب‌ها می‌تواند شامل خراش، فرورفتگی یا نقص های کوچک در عملکرد باشد و با توجه به آسیب وارد شده، فروش این خودروها فقط در مزایده امکان پذیر است.

انواع مزایده خودروی آنلاین

نحوه برگزاری مزایده خودرو

نحوه برگزاری مزایده خودرو

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

مزایده خصوصی

علت نامگذاری این مزایده این است که معمولا تنها توسط نمایندگی های مجاز خودرو در دسترس است و برای عموم مردم نیست.

مزایده عمومی

این نوع مزایده ها معمولا توسط شرکت های بیمه و شرکت های سازنده خودرو برگزار می شود. ایده پشت این مزایده ها این است که خودروهای مستعملی را بفروشند که، بدون مشکل قبلا استفاده شده اند، یا بعد از تصادف تعمیر شده باشند، یا توسط شرکت های بیمه برای بازگرداندن پول استفاده شده باشند.

مزایده های دولتی

این مزایده های خودرو توسط خدمات گمرک یا برخی ارگان های دولتی دیگر مانند قوه قضاییه سازماندهی می شوند. آنها برای فروش وسایل نقلیه قدیمی یا اضافی از جمله اتومبیل، کامیون، دوچرخه و غیره که ممکن است توقیف شده باشند، سازماندهی شده اند. در برخی موارد، مانند مزایده های پلیس و سازمان های دولتی، آنها خودرو را می فروشند تا خودروهای قدیمی ناوگان حمل و نقل خود را تعویض یا تعمیر اساسی کنند.

مدارک موردنیاز برای شرکت در مزایده خودرو

عموما مدارک اولیه برای ثبت نام در مزایده از یک ارگان برگزاری تا ارگان دیگر با هم متفاوت است. اما در حالت کلی می‌توانید موارد زیر را برای شرکت در مزایده‌های خودرو مد نظر داشته باشید:

  • داشتن سن بالای ۱۸ سال

  • ارائه کارت ملی معتبر و اطلاعات شخصی معتبر و درست به مرکز برگزاری

  • پرداخت وجه واریزی تضمین (عموما ۱۰ درصد قیمت پایه) به جهت تضمین پرداخت کل پول توسط برنده. این وجه در پایان برگزاری و اعلام نتایج به حساب شرکت‌کنندگان برخواهد گشت.

  • سوالات متداول درباره مزایده خودرو

  • ۱. آیا مزایده خودرو قانونی است؟

    بله قانونی است به شرطی که مطابق با ماده ۱۱۸ قانون مدنی، آگهی مزایده یک نوبت در روزنامه چاپ شود. گاهی اوقات حتی این آگهی‌ها بر روی معابر پرتردد مترو و غیره نیز نصب می‌شوند.

    ۲. از کجا بفهمیم یک خودرو مزایده‌ای است؟

    بهترین راه، استعلام گرفتن از پلیس راهور است.

    ۳. آگهی‌های مزایده در کجا وجود دارد؟

    از طریق سایت‌های رسمی که در بالا معرفی شد، روزنامه‌ها یا عضویت در خبرنامه‌ها می‌توانید از آگهی‌های جدید باخبر شوید.

    ۴. آیا ماشین مزایده‌ای پلاک می‌‌شود؟

    اگر از مزایده‌های قانونی برنده شده باشید، بله.

  • قیمت ماشین مزایده ای

    قیمت ماشین مزایده ای

    جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

    جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

      

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو