مزایده خودروهای اقساطی

انواع مزایده

مزایده خودروهای توقیفی

مزایده خودروهای توقیفی

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

مزایده دو نوع دارد: عمومی و خصوصی. در مزایده عمومی، قیمت پایه قبل از آغاز مزایده تعیین می‌شود و قیمت پیشنهادی آشکارا بیان می‌شود. در انتها، مورد مزایده به برنده تحویل داده می‌شود.

این نوع مزایده برای عموم باز است و هر کسی می‌تواند در آن شرکت کند. از طرف دیگر، در مزایده خصوصی، عملکرد تقریبا برعکس مزایده عمومی است. قیمت پیشنهادی توسط خریداران از نظر دیگران مخفی می‌ماند و نام برنده نیز اعلام نمی‌شود.

به جای آن، برنده به عنوان برنده بینام شناخته می‌شود. این نوع مزایده برای یک گروه محدود از افراد است و عموم نمی‌توانند در آن شرکت کنند. گاهی اوقات، خودروهای صفر کیلومتر نیز در مزایده‌ها به فروش می‌رسند.

مطالعه قوانین و مقررات مزایده

سوابق تصادف و تعمیرات خودرو اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای این منظور، می‌توانید از سرویس‌های آنلاین بررسی سابقه خودرو استفاده کنید. این سرویس‌ها اطلاعاتی مانند تعداد و شدت تصادفات، تعمیرات انجام‌شده، و تاریخچه سرویس‌های دوره‌ای را ارائه می‌دهند.

مزایده خودرو سپاه

مزایده خودرو سپاه

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

سوالات متداول درباره مزایده خودرو

۱. آیا مزایده خودرو قانونی است؟

بله قانونی است به شرطی که مطابق با ماده ۱۱۸ قانون مدنی، آگهی مزایده یک نوبت در روزنامه چاپ شود. گاهی اوقات حتی این آگهی‌ها بر روی معابر پرتردد مترو و غیره نیز نصب می‌شوند.

۲. از کجا بفهمیم یک خودرو مزایده‌ای است؟

بهترین راه، استعلام گرفتن از پلیس راهور است.

۳. آگهی‌های مزایده در کجا وجود دارد؟

از طریق سایت‌های رسمی که در بالا معرفی شد، روزنامه‌ها یا عضویت در خبرنامه‌ها می‌توانید از آگهی‌های جدید باخبر شوید.

۴. آیا ماشین مزایده‌ای پلاک می‌‌شود؟

اگر از مزایده‌های قانونی برنده شده باشید، بله.

چه مدارکی برای شرکت در مزایده خودرو نیاز داریم؟

مدارکی که برای مزایده خودرو تعیین می‌شود، بسته به ارگان برگزار کننده متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی مدارک عمومی برای ثبت نام به شرح زیر است:

  • داشتن سن قانونی بالای 18 سال

  • ارائه کارت ملی و اطلاعات شخصی قابل استناد به مرکز برگزاری مزایده

  • واریز وجه تضمین برای ضمانت پرداخت کل مبلغ، در صورت برنده شدن (این وجه که حدود 10 درصد از قیمت پایه است، پس از اتمام مزایده به حساب شرکت کنندگان بازمیگردد.)

خودرو مزایده ای بخریم یا نه؟

برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید مزایا و معایب خرید ماشین مزایده‌ای را سبک و سنگین کنید. مهم‌ترین مزیت این خودروها، قیمت پایین‌تر نسبت به قیمت روز بازار و کوتاه بودن بازه زمانی تحویل آن‌ها در مقایسه با طرح‌هایی مثل سامانه یکپارچه است.

در مقابل احتمال بسیار کمی وجود دارد که ماشین مزایده‌ای مدنظر شما فاقد عیب و ایراد باشد. گاهی اوقات عیب و ایرادهای خودرو خرج زیادی را روی دست شما می‌گذارد و باعث می‌شود که بیشتر از قیمت روز خودروی صفر و سالم در بازار خرج آن کنید. این در حالی است که خودروهای مزایده ای معمولاً فاقد گارانتی هستند و گاهی اوقات امکان کارشناسی آن‌ها پیش از خرید وجود ندارد.

همچنین معمولاً شرط خرید خودرو مزایده ای از خودروسازان داخلی این است که ایرادات آن‌ها رفع شوند. به همین دلیل خرید آن‌ها با هدف استفاده از قطعات و اوراق کردن آن‌ها هم چندان منطقی نیست.

در این مقاله شما را با شرایط خرید ماشین مزایده ‌ای و مزایا و معایب این کار آشنا کردیم و به شما گفتیم که بعد از خرید آن باید انتظار چه دردسرهایی را داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر ریسک‌های خرید این خودروها را به‌صورت کامل بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که کفه ترازو به نفع مزایای آن سنگین‌تر است، نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

مزایده خودرو مشهد

مزایده خودرو مشهد

جهت نمایش روزانه مزایدات  از طریق لینک های زیر اپلیکیشن مزایده خودرو را نصب کنید

جهت نصب اپلیکیش مزایده خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید

  

نصب اپلیکیشن مزایده خودرو